مقالات

  • /
  • مقالات
 لزوم عایق کاری پل ها

لزوم عایق کاری پل ها

پل‌ها از سازه‌های مهم در حمل ونقل شهری و در واقع كلید ارتباطی سامانه حمل و نقل زمینی محسوب می‌گردد. علاوه بر این در دوره هخامنشیان نشانه‌هایی از وجود پل بر روی بین النهرین (دجله و فرات) وجود داشته که نشان دهنده تمدن و فرهنگ ایرانیان و نیز توجه به پل سازی بوده است.
تکنولوژی اسپانباند

تکنولوژی اسپانباند

منسوج نبافته اسپانباند (Nonwoven Spunbond Polyester)  لایه نبافته‌ای است که با تکنولوژی روز دنیا به نام Spunbond تولید می‌گردد. پلی استر اسپانباند طی فرایندی با استفاده از عوامل مکانیکی، حرارتی و شیمیایی در شرایط خاص تولید می‌شود.
اهمیت عایق کاری سالن های مرغداری

اهمیت عایق کاری سالن های مرغداری

یکی از اساسی و مهمترین بخش در راه اندازی مرغداری بعد از احداث ساختمان آن بحث عایق کاری حرارتی و رطوبتی از جمله ایزوگام،قیرگونی و عایق پشم شیشه(ایزوران) می‌باشد.
معرفی ایزوگام بام گام عایق

معرفی ایزوگام بام گام عایق

بخشی از مقالات شرکت ایران ایزوگام به معرفی پیشگامان صنعت ایزوگام از لحاظ کیفیت تولیدی اختصاص دارد در این مقاله به معرفی شرکت ایزوگام بام گام عایق که یکی دیگر از موفق ترین شرکتها در زمینه تولید عایق رطوبتی در ایران می‌باشد می‌پردازیم.
روش نصب ایزوگام ایرانیت و شیروانی

روش نصب ایزوگام ایرانیت و شیروانی

ایرانیت نوعی مصالح ساختمانی پیش ساخته از جنس سیمان می‎باشد که دارای استحکام بالایی می‎باشد و برای پوشش سقف اتاقک‎ها و انباری‎ها کاربرد فراوان دارد البته بحث عایق کاری ایرانت بخصوص روش نصب ایزوگام به دلیل ناهموار بودن سطح کار دارای اهمیت بسیار فراوان می‎باشد.
نقش عایق کاری در صرفه جویی انرژی

نقش عایق کاری در صرفه جویی انرژی

استفاده از عایق‎های ساختمانی سال‎ها است که به عنوان یکی از ضروری ترین اجزای ساختمان‎ها مورد توجه قرار گرفته است. با عایق کردن منزلتان بخصوص ایزوگام هر زمان که در مصرف انرژی صرفه جویی کنید نه تنها پول پس انداز می‎کنید
پلی استر سوزنی (نبافته) چیست؟

پلی استر سوزنی (نبافته) چیست؟

در عناصر تشکیل دهنده ایزوگام به غیر از قیر،  آلومینیوم و مواد پلیمری ۲ لایه نمد مانند بکار رفته است که یک لایه آن تیشو و لایه دیگری پلی استر می‎باشد. پلی استر بسته به نوع آن سوزنی یا اسپانباند اهمیت ویژه ای دارد.
معرفی ایزوگام پشم شیشه ایران

معرفی ایزوگام پشم شیشه ایران

ضمن ابراز خشنودی از بازدید شما عزیزان از این قسمت باستحضار می رساند شرکت ایران ایزوگام قصد دارد تا بخشی از مقالات منتشره خود را به معرفی پیشگامان صنعت ایزوگام از لحاظ کیفیت تولیدی اختصاص دهد. در این مقاله به معرفی شرکت پشم شیشه ایران که یکی از مرغوب ترین برندهای تولید ایزوگام در ایران می باشد می پردازیم.
مزیت های ایزوگام دلیجان

مزیت های ایزوگام دلیجان

با پیشرفت تکنولوژی روز دنیا در زمینه‎های مختلف صنعتی محصولات عایق کاری نیز با استفاده از تکنولوژی اروپا و همگام شدن با پیشتازان صنعت ایزوگام دنیا رشد فراوانی داشته است که یکی از مراکز پیشرفته تولید ایزوگام در سالهای گذشته قطب صنعتی دلیجان می‎باشد که بیشترین نیاز کشور و همچنین کشورهای همسایه را از بابت محصولات عایق بندی جواب گو می‎باشد.
روش صحیح اجرای قیرگونی

روش صحیح اجرای قیرگونی

یکی از رایج ترین روش‎های عایق کاری بعد از نصب ایزوگام استفاده از قیرگونی  است که معمولا به دلیل ضخامت زیاد و کیفیت قیر و گونی مصرفی برای عایق نمودن سرویس‎های بهداشتی که داری بیشترین تجمع آب هستند کاربرد فراوان دارد.
تیشو یکی از لایه های مهم ایزوگام

تیشو یکی از لایه های مهم ایزوگام

در اجزای تشکیل دهنده ایزوگام ۲ لایه نمدی بکار رفته است که خاصیت ضد رطوبتی دارد. در لایه رویی ایزوگام از منسوجات پلی استر سوزنی و در لایه زیرین آن تیشو  قرار دارد که یکی از مهمترین لایه‎های تشکیل دهنده ایزوگام می‎باشد.
پرایمر عایق کاری چیست؟

پرایمر عایق کاری چیست؟

ماده ای است کمکی که بعنوان زیر سازی برای نصب ایزوگام جهت بالابردن کیفیت عایق کاری و ایزولاسیون ساخته شده است.  این ماده از ترکیب قیر و پودر‎های معدنی مخصوص بدست می‎آید و از لحاظ فیزیکی به صورت مایع بوده است.