مقالات

  • /
  • مقالات
معرفی انواع ایزوگام تولیدی

معرفی انواع ایزوگام تولیدی

ایزوگام با توجه به نوع‎های مختلف آن به خاطر استحکام کششی بالا،پایداری حرارتی و انعطاف پذیری بسیار بالا برای کلیه امور عایق کاری ساختمان و بنا‎های مختلف مانند تونل، استخر، پل و سرویس‎های بهداشتی، بصورت تک لایه یا ترکیبی از لایه‎ها کاربرد فراوانی دارد که به ترتیب زیر می‎باشد.
لزوم نگهداری ایزوگام پشت بام

لزوم نگهداری ایزوگام پشت بام

از آنجا که بحث ایزولاسیون علی الخصوص ایزوگام پشت بام  دارای هزینه های قابل توجه می‎باشد پس لزوم رعایت قوانین و اقداماتی که باعث افزایش طول عمر عایق بام می‎شود امری ضروری می‎باشد.
قیر و انواع آن

قیر و انواع آن

ماده‌ای است گرانبها دارای خاصیت چسبندگی به رنگ مشکی و جامد یا خمیری  که در ایزولاسیون بخصوص ساخت ایزوگام و آسفالت کاربرد فراوان دارد. عمده اجزای سازنده آنها هیدروکربن‎های با وزن مولکولی بالا تشکیل می‎دهند همچنین قیر زیر شاخه‎های گوناگونی دارد که هر یک از آنها، دارای کاربرد خاصی است. قیر از اجزای تشکیل دهنده نفت است و اغلب در پالایشگاه  استخراج نفت تولید می‌شود.
آشنایی با دستگاه نصب ایزوگام بدنه

آشنایی با دستگاه نصب ایزوگام بدنه

در مناطق پربارش کشور مانند شمال به دلیل بارش مورب گونه باران علاوه بر بام، برخی دیوارهای ساختمان را نیز ایزوگام یا قیر گونی می‌کنند و به دلیل ارتفاع زیاد برخی از ساختمانها این فرآیند همواره با مشکلاتی همراه بوده است این دلایل باعث شد تا کارشناسان صنعت عایق کاری را به اختراع دستگاه نصب ایزوگام بدنه ترغیب نماید.
تفاوت کار حرفه ای و آماتور در ارائه خدمات ایزوگام چیست؟

تفاوت کار حرفه ای و آماتور در ارائه خدمات ایزوگام چیست؟

در ارائه خدمات ایزوگام کاری از نظر یک فرد با تجربه و دارای صلاحیت و سابقه اجرا در زمینه ایزولاسیون مواردی است که با کار سنتی تفاوتهای زیادی دارد، برخی از این قبیل موارد در ذیل بیان شده است.
پیشینه تولید عایق رطوبتی (ایزوگام) در ایران

پیشینه تولید عایق رطوبتی (ایزوگام) در ایران

نیاکان ما در گذشته از روش سنتی كاه گل برای عايق نمودن سقف‎ها استفاده می‎کردند که دردسرهای بسیاری هنگام بارندگی های شدید داشت سپس روش قيرگونی و آسفالت که تا چهل سال گذشته مرسوم بوده جای آن را گرفت.
اهمیت شیب بندی قبل از عایق کاری

اهمیت شیب بندی قبل از عایق کاری

شیب بندی یا به اصطلاح کروم بندی از مسائل مهم و اساسی در صنعت ساختمان می‎باشد كه بایستی درست انجام شود.شیب بندی بیشتر جهت حركت و هدایت آب آن هم به طوری كه به راحتی آب موجود در سطح پشت بام تخلیه شود می‎باشد.
اجزای تشکیل دهنده ایزوگام

اجزای تشکیل دهنده ایزوگام

این نوع عایق محصولی است تشکیل شده از تیشو (فلت الیاف شیشه مسلح) و پلی‌استر و قیری که با پلیمرهای مخصوصی اصلاح شده است. متشکل از دو لایه نمدی است که لایه زیرین از فلت الیاف شیشه و لایه رویین از جنس منسوجات پلی‌استر می‌باشد.
روش نصب ایزوگام دلیجان

روش نصب ایزوگام دلیجان

یکی از بهترین نوع ایزوگام، ایزوگام دلیجان می باشد. ایزوگام دلیجان به علت دارا بودن کیفیت مناسب و نشان استاندارد از شهرت فراوانی برخوردار است. این نوع ایزوگام که مورد رضایت بسیاری از ایزوگام کاران و مشتریان ایزوگام می باشد از مواد اولیه مناسب و مرغوب تولید شده و کیفیت بسیار خوبی دارد. 
طریقه نصب صحیح ایزوگام

طریقه نصب صحیح ایزوگام

نصب عایق رطوبتی بخش عمده ای از کار ایزولاسیون را تشکیل می دهد، بدین معنی که ایزوگام با بهترین کیفیت تولید در صورتی که به طریقه صحیح نصب و نگهداری نشود انتظار مصرف کننده را برآورده نخواهد کرد و کاملا بی ارزش است.
نحوه شناخت ایزوگام استاندارد

نحوه شناخت ایزوگام استاندارد

واقعیت این است که برخی شهروندان برای عایق‌کاری ساختمان خود به ارزانی ایزوگام فکر می‌کنند و به کیفیت و مرغوبیت کالا چندان توجه نمی‌کنند و این نکته که استفاده از عایق‌های رطوبتی نامرغوب در ساختمان‌ها باعث عدم استحکام و کوتاه شدن عمر ساختمان می‎شود.
تعویض ایزوگام کهنه و قدیمی

تعویض ایزوگام کهنه و قدیمی

معمولا برای عایق کاری سقف ساختمان از ایزوگام استفاده می شود. ایزوگام سقف پس از مدتی کهنه می شود از بین می رود و باید آنرا تعویض یا در صورت امکان ترمیم کرد. یکی از خدمات شرکت ایران ایزوگام تعویض ایزوگام قدیمی و کهنه می باشد. نکته مهمی که در مورد تعویض ایزوگام قدیمی وجود دارد روش کار است.