تأمین سوخت ۲۷ واحد تولید ایزوگام لرستان

در جلسه ستاد تسهیل لرستان موارد مختلفی از جمله تامین سوخت ۲۷ واحد تولید ایزوگام استان به شرط تایید وجود قیر از سوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در این واحدها و ... مطرح شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در این‌باره بیان داشت: با توجه به اینکه واحدها ی تولید محصولات عایق کاری در حال حاضر به دلیل نداشتن توانایی مالی و نقدینگی کافی برای پرداخت هزینه‌های تبدیل تکنولوژی به سوخت گاز نمی‌توانند از این سوخت استفاده کنند لذا درخواست داشته‌اند شرکت نفت سوخت آنها را تامین کند.

رضا صفی خوانی افزود: تقاضا داریم به این واحدهای تولیدی قیر و ایزوگام حداقل یکسال سوخت مازوت یا نفت گاز داده شود تا بعد از یکسال تجهیزات خود را عوض کرده و با تامین نقدینگی شرایط گازسوز شدن واحد را فراهم کنند.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه لرستان با بیان اینکه برخی از واحدهای تولیدی برای گازکشی واحد خود به کمتر از ۲۰ متر لوله کشی گاز نیاز دارند افزود: با اینکه گاز در اطراف بسیاری از این کارخانجات قیر و ایزوگام موجود بوده و به لوله کشی کمی نیاز دارند ولی نسبت به گازرسانی واحد خود اقدامی نکرده‌اند.

پیمان بهرامی گفت: برخی واحدها مدعی هستند ارزش حرارتی نفت گاز کمتر از نفت کوره است در حالیکه یک لیتر نفت کوره برابر است با ۱.۰۶ نفت گاز یعنی یک محموله ۲۵ هزار لیتری نفت کوره معادل ۲۶ هزار و ۵۰۰ لیتر نفت گاز است.

وی بیان داشت: با این تفاسیر به شرط اینکه قیر در کارخانجات مربوطه تخلیه شود و این امر توسط کارشناسان ما رویت شد ما سوخت نفت گاز این واحدها را تامین خواهیم کرد.

بنابراین گزارش، در مدت زمان ارائه سوخت به واحدهای قیر و ایزوگام استان و نوع سوخت داده شده از سوی شرکت نفت به آنها اختلاف نظرهایی بین شرکت نفت و سازمان صنعت و معدن به عنوان حامی واحدهای تولیدی وجود داشت که بنا شد در جلسه‌ای مطابق کار کارشناسی روی هر واحد مدت زمان و نوع سوخت آنها مشخص شود.

منبع: صدا و سیمای لرستان