تامین ۶۰ درصد نیاز کشور به عایق‌های رطوبتی در استان مرکزی

 دبیر انجمن عایقهای رطوبتی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک گفت: بیش از ۶۰ درصد از نیاز داخلی کشور توسط این انجمن و در شهر دلیجان تامین می‌شود و به دلیل کیفیت ایزوگام و قیمت ایزوگام مناسب این شهر از جایگاه بالایی در کشور در زمینه تولید عایق‌های رطوبتی یا ایزوگام برخوردار است.

حیدری افزود: خوشه صنعتی ایزوگام دلیجان با بیش از ۸۰ کارخانه مجموعه‌ای عظیم در تولید عایق‌های رطوبتی را در بر می‌گیرد به گونه‌ای که این خوشه علاوه بر تولید عایق رطوبتی مورد نیاز داخل در حوزه صادارت نیز فعال است.

وی با بیان آن که ۸۶ شرکت بزرگ و کوچک زیر مجموعه این انجمن هستند گفت: این انجمن در سال ۸۴ با هدف ایجاد هماهنگی‌های لازم و افزایش کارایی این بخش از صنعت در شهرستان دلیجان ایجاد شد.

حیدری در ادامه گفت: طی بررسی‌های به عمل آمده توسط وزارت صنعت معدن و تجارت، این انجمن بزرگترین خوشه صنعتی کشور به حساب می‌آید، و حائز رتبه اول کشوری در تولید عایق‌های رطوبتی است.

حیدری در مورد توان صادراتی این انجمن نیز با بیان اینکه ۵ یا ۶ شرکت عضو این انجمن در حوزه صادرات فعالیت دارند گفت: متاسفانه در سال ۹۱ این انجمن صادرات نداشته است.
وی از مهم ترین دلایل این مشکل را نوسانات بازار ارز، افزایش قیمت مواد اولیه و موانع صادراتی دانست و گفت: این شرکت‌ها
قیر مورد نیاز خود به عنوان یکی از مهم ترین مواد اولیه را از طریق بورس تهیه می‌کنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان