آشنایی با دستگاه نصب ایزوگام بدنه

در مناطق پربارش کشور مانند شمال به دلیل بارش مورب گونه باران علاوه بر بام، برخی دیوارهای ساختمان را نیز ایزوگام یا قیر گونی می‌کنند و به دلیل ارتفاع زیاد برخی از ساختمان‎ها این فرآیند همواره با مشکلاتی همراه بوده است این دلایل باعث شد تا کارشناسان صنعت عایق کاری را به اختراع دستگاه نصب ایزوگام بدنه ترغیب نماید.

 

نحوه استفاده از دستگاه نصب ایزوگام بدنه

 نحوه انجام کار این دستگاه بدین صورت است که بایستی سرتاسر دیوار مورد نظر را ابتدا سیمان کاری کنیم و به منظور بهتر چسبیدن ایزوگام کل سطح مورد نظر قیر اندود شود و در مرحله بعد داربست نصب کنیم که لازمه کار با دستگاه هم همین قسمت می‎باشد.

 سپس کارگران رول‎های ایزوگام را به اندازه مناسب بریده و از بالا می‌چسبانند که برای بهتر چسبیدن کاراندازه 5 متر استاندارد میباشد همچنین پس از اتصال تمام نوارها، دو نفر روی داربست‌ها حرکت کرده و تخته‌ مخصوص را با خود جابه‌جا می‎کنند و پشت هر یک از نوارها را حرارت داده و سپس می‌چسبانند.

البته دستگاه نصب ایزوگام ساخته شده قادر است بدون نیاز به داربست نیز ایزوگام را نصب کند و نحوه کار به این صورت است که دو ریل بلند برای دستگاه در پایین و بالای دیوار بوسیله پیچ و روپلاک نصب می‌شود و دو کابل که به این ریل‌ها نصب شده دستگاه را به دیوار می‌چسبانند و یک مجموعه و پنج موتور حرکت عمودی دستگاه را از پایین به سمت بالا تامین می‌کنند.

نحوه کار هم به این صورت است که دستگاه رول ایزوگام را با خود حمل می‌کند و دارای یک مشعل گردان است و به طور پیوسته ایزوگام را حرارت داده و به دیوار می‌چسباند و پس از اتمام یک ردیف دستگاه به اندازه عرض ایزوگام جابه جا شده و مجددا کار چسباندن یک ردیف دیگر را شروع می‌کند.