وزن و ضخامت ایزوگام استاندارد

عایق رطوبتی ایزوگام پس از افزایش قیمت قیر در دهه 1370 و کمرنگ شدن روش های سنتی عایق کاری مثل قیرگونی و آسفالت که وابستگی مستقیم به قیر خالص داشتند پا به عرصه صنعت عایق کاری گذاشت . همچنین در این دوره رقابت تنها محدود به شرکت های تولید ایزوگام در زمینه وزن و ضخامت ایزوگام تولیدی می شود.اگر ایزوگام تولیدی از 2 لایه تیشو و پلی استر همراه با قیر 70*60و یک لایه آلومینیم ترکیب شود و به شرط اینکه دارای وزن و ضخامت استاندارد باشد بر خلاف آنچه بین عموم شایع است دارای استقامت بسیار زیادی می باشد به طوری که بعد از نصب ایزوگام روی پشت بام در برابر رفت و آمد معمول روی آن مقاوم بوده و همچنین هنگام بارش باران و برف کارایی بسیار بالایی نسبت به آسفالت دارد .در مطلب زیر به وزن و ضخامت استاندارد ایزوگام جهت نصب بر روی بام اشاره می کنیم که یکی از فاکتور های مهم برای تشخیص ایزوگام مرغوب می باشد.


ضخامت عایق رطوبتی (ایزوگام)

ضخامت ایزوگام در شرکت های تولید عایق رطوبتی بستگی به کیفیت تیشو ،پلی استر،فویل آلومینیم و مهمترین آنها قیر دارد. به طور مثال اگر ایزوگام با قیر مناسب و تیشوی مرغوب تولید شده باشد اما ضخامت فویل آن کم باشد در نهایت محصول تولید شده استاندارد نبوده و مناسب عایق کاری بام نمی باشد .به طور کل اگر ضخامت ایزوگام خریداری شده را اندازه گیری کنیم باید حتما 4 میلیمتر باشد و اگر ضخامت کمتری داشت مشخص می شود که از کیفیت آن کاسته شده است و این ایزوگام دوام پایین تری داشته و استاندارد نمی باشد.


وزن یک رول ایزوگام

اگر ایزوگام به صورت استاندارد تولید شده باشد وزن تقریبی آن در حدود 40تا42 کیلوگرم می باشد که بین این دو عدد نوسان دارد اما نباید از 40کیلو گرم کمتر باشد . البته ذکر این نکته که در برخی از شرکت های تولید ایزوگام برای بالا بردن وزن ایزوگام به جای قیر از پودر های مخصوص استفاده می کنند نیز الزامی می باشد. و از آنجا که شناخت این ایزوگام ها برای عموم دشوار است باعث سوءاستفاده بعضی از شرکت های نصب ایزوگام شده است.

 

استفاده از ایزوگام دلیجان

اکثر ایزوگام های تولیدی دلیجان دارای نشان استاندارد از اتحادیه صنفی ایزوگام دلیجان می باشند بدین منظور مشتریان می تواند با مطالعه بر چسب های نصب شده بر روی ایزوگام از وزن و ضخامت ایزوگام اطمینان حاصل نمایند. البته باید به نشان استاندارد ملی ایران که نشان دهنده ایزوگام مرغوب می باشد هم توجه نمایند و از خریداری ایزوگام نامرغوب که دارای نشان استاندارد نیست اجتناب کنند.

 

نصب ایزوگام توسط شرکتهای معتبر

چنانچه ایزوگام خریداری شده دارای بهترین وزن و ضخامت تولیدی باشد و از آنجایی که چسبیدن نقطه به نقطه ایزوگام به سطح پشت بام و عدم باد کردگی آن دارای اهمیت بسیار فراوانی می باشد اگر بوسیله افراد آماتور و تازه وارد نصب شود خسارات جبران ناپذیر اقتصادی به بار می آورد و باعث تحمیل ایزوگام مجدد و هزینه کنده کاری ایزوگام قبلی می شود .به همین دلیل ایزوگام باید از شرکت های معتبر خریداری شود و نیز مجری نصب ایزوگام باید دارای اکیپ حرفه ای و با تجربه باشد تا با یکبار هزینه کردن حداقل تا 15 سال خیال مصرف کنندگان ایزوگام از عایق کاری بام یا هر مکان دیگری آسوده خاطر شود.


ایزوگام کاران شرکت ایران ایزوگام

جهت خرید ایزوگام در وزن و ضخامت استاندارد با کارشناسان ما تماس بگیرید تا ضمن راهنمایی شما،اکیپ ایزوگام کاران با تجربه این شرکت را نیز برای اجرای ایزوگام در اختیار شما قرار دهند.