آشنایی با ایزوگام سنگ ریزه‌ای

ایزوگام سنگ ریزه‌ای نوعی از تولیدات شهرک صنعتی ایزوگام دلیجان می‌باشد که بسته به نوع آن(رنگی یا بی رنگ) جهت عایق کاری مکانهایی با اهمیت تطابق با محیط پیرامون کاربرد فراوان دارد.

محصول ایزوگام سنگ ریزه‌ای با ضخامت 2 تا5/5 میلی متر همچنین وزنی برابر هر متر مربع 10 کیلو گرم و متشکل از یک لایه یا دو لایه حامل مستحکم بوده که با قیر پلیمری کیفیت بالا یکپارچه گردیده است. لایه‌های حامل بر حسب کاربرد، از انواع تیشوی 60 تا 120 گرم و پلی استر ترموباند یا سوزنی(نبافته) با ویژگی های متفاوت می‌باشد و نهایتاً روی سطح ایزوگام بجای فویل از سنگ ریزه‌هایی با رنگ طبیعی که با حرارت بالا و تحت فشار قرار گرفته شده است تشکیل می‌شود.

 

ویژگی‌های ایزوگام سنگ ریزه‌ای

1- دارای رنگ بندی متنوعی از جمله قرمز، قهوه‌ای، سبز، خاکستری، آبی، مشکی و آجری می‌باشد که رنگ آن با توجه به مکان مورد استفاده طراحی شده است.

2- به منظور کاهش آثار مخرب اشعه UV آفتاب و صدمات مکانیکی به محصول از پوششهای سنگ ریزه‌ای بجای فویل آلومینیم در آن استفاده شده است.

3- به منظور اصلاح قیر و خصوصیات فیزیکی آن از اصلاح کنندههای SBS,APP به همراه ترکیبات دیگر جهت ایجاد خواص مطلوب در محصول نهایی استفاده شده است.

4- استحکام کششی بالا، پایداری حرارتی و انعطاف پذیری بسیار زیاد این نوع عایق رطوبتی از دیگر ویژگی آن می‌باشد.

 

موارد مصرف ایزوگام سنگ ریزه‌ای

بیشتر جهت ایزولاسیون بامهای شیب دار و دیواره‌ها و سطحهایی که نمایان می‌باشند به کار می‌رود که همزمان با نصب ایزوگام، سطح مورد نظر به یک لایه سنگ ریزه با رنگ دلخواه مزین می‌گردد.

همچنین اجرای ایزوگام سنگ ریزه‌ای که با رنگ آبی تولید شده است مناسب برای عایق کاری استخر می‌باشد و یا اگر قصد نصب ایزوگام برای باغچه منزل را دارید ایزوگام سنگ ریزه‌ای به رنگ قهوه‌ای بهترین گزینه برای عایق کاری این مکان می‌باشد.