سودای پولدارهای یک شبه در بازار ایزوگام

در حالی که گمانه زنی ها در رابطه با زمان بازگشت رونق به صنعت ساخت و ساز بالا گرفته و نظریه های متفاوتی در این رابطه وجود دارد اما نگاهی به بازار ایزوگام اطلاعات میدانی مفیدی در این رابطه نشان می‌دهد.


تاثیر ساخت و ساز بر صنعت عایق کاری

به گزارش ایران ایزوگام ، ساخت و ساز در کشور به کمترین حد در چندین سال گذشته رسیده که تاثیری مستقیم بر صنعت عایق کاری داشته بطوری که واحد های تولید ایزوگام زیادی در این مدت غیرفعال شدند و بسیاری از واحد های فعال طی این دوسال صرفا از موجودی انبار مواد اولیه خود استفاده کردند و خرید چندانی انجام نمی دادند. ولی امسال حرکت محسوسی در سمت تقاضا شاهد هستیم و سفارش‌ها نزدیک به دوبرابر مدت مشابه پارسال است.

 

رونق نصب ایزوگام با نوسازی ساختمان های قدیمی

شرکت ایران ایزوگام از قدیمی های صنعت ایزوگام است. مدیران این شرکت بر این عقیده هستند که هرچند هیچ حرکت جدیدی در ساخت ساز دیده نمی شود ولی پروژه های نوسازی واحدهای قدیمی به طور محسوسی افزایش داشته است. در این بین شروع زودهنگام سرما مزید بر علت شده تا تاثیری مضاعف بر تقاضای ایزوگام داشته باشد.


بازار داغ مواد اولیه مانند قیر،تیشو و فویل ایزوگام

یکی از تولید کننده های ایزوگام دلیجان از بازار داغ مواد اولیه ایزوگام می گوید. خالی شدن انبارهای مواد اولیه و افزایش تقاضا موجب افزایش قیمتها در مواد اولیه ایزوگام شده است. در بین بازار تیشو داغ تر از باقی مواد است. امروز تیشوی درجه یک لیا در بازار در حدود متری 600 تومان و محصول ساینا در حدود 500 تومان برای خریدهای نقدی معامله می شود که افزایش چشمگیری نسبت به چند ماه قبل و پاییز پارسال داشته است.


البته تحقیقات ما نشان داد در سال های گذشته برخی سو استفاده کنندگان تیشوی نا مرغوب چینی را تحت عنوان مت وارد کشور می کردند که دولت در حرکتی بجا و در حمایت از تولید داخلی با افزایش تعرفه واردات مت از 4 به 40% (برابر با تعرفه واردات تیشو) جلوی این سوداگران را گرفت.

منبع:اقتصاد آنلاین