وسایل مورد نیاز نصاب ایزوگام

نصب ایزوگام و عایق کاری پشت بام برای جلوگیری از ایجاد نم و رطوبت در سقف امری ضروری می باشد . و از آنجا که عایق رطوبتی مناسب و رایج برای سقف ایزوگام می باشد انجام این عایق به نصاب ایزوگام حرفه ای ، تجهیزات و وسایل مختلف نیاز دارد تا کار عایق کاری به صورت اصولی انجام شود . به طور کلی وسایل مورد نیاز برای نصب ایزوگام  یکسان می باشد و فقط در مواردی به صورت ابتکاری توسط نصاب ایزوگام طراحی می شود که کمک به سزایی در اجرای ایزوگام به صورت استاندارد می کند .در این مطلب به انواع وسایل مورد نیاز ایزوگام کار برای نصب صحیح ایزوگام اشاره می کنیم.

 

1- طناب و قرقره انتقال ایزوگام: 

در مواقعی که به دلیل نبود آسانسور و هدر رفت انرژی کارگر بابت حمل ایزوگام از پله ها نیاز به طناب و قرقره می باشد تا کار حمل ایزوگام به پشت بام آسان گردد.

2- کپسول گاز(گاز مایع):

روش معمول نصب ایزوگام در ایران اتصال کامل با سطح پشت بام می باشد بدین منظور رول های ایزوگام در سطح پشت بام باز شده و بعد از اندازه گیری دقیق بوسیله نصاب ایزوگام توسط مشعل که به کپسول مایع متصل می باشد حرارت داده و به سطح بام چسبانده می شود.همچنین هر کپسول گاز به طور متوسط 50متر ایزوگام نصب می کند البته بسته به شرایط آب و هوایی، نوع ایزوگام مصرفی و طریقه نصب ایزوگام توسط نصاب این متراژ می تواند تغییر کند.

3- مشعل ایزوگام کار (سر پیک):

مشعل ایزوگام یکی از مهمترین وسایل ایزوگام کار می باشد که همراه با شلنگ سیمی و سر شلنگی است که به کپسول متصل می شود و معمولا به صورت تک شعله و چند شعله در بازار موجود می باشد . عایق رطوبتی توسط روش جوش مشعل حرارت داده می شود تا به طور کامل با سطح پشت بام اتصال داده شود.

4- کمچه و ماله بند کشی جهت عایق کاری:

ماله ای است مخصوص ایزوگام کاری که بعد از نصب ایزوگام به سطح پشت بام با استفاده از این وسیله جوشکاری بند های ایزوگام را انجام می دهند که در امر عایق کاری اهمیت فراوان دارد.

5- تیغ موکت بری فلزی:

جهت برش دقیق ایزوگام و به دلیل استفاده از فویل در ساختار آن نیازبه وسیله ای داریم تا ایزوگام را در اندازه های دلخواه ببرد بدین منظور از کاتر فلزی که دارای تیغه آهنی تیز می باشد استفاده می  کنیم.

6- فنک جرقه ای:

برای شعله ور کردن چراغ ایزوگام استفاده می شود و بهتراست از نوع دسته بلند خریداری شود تا هنگام روشن کردن مشعل دست نصاب ایزوگام دچار سوختگی خفیف نگردد.

7- کپسول آتش نشانی پودری:

برای مواقع ضروری هنگام شعله ور شدن کپسول نیاز به این وسیله می باشد تا از بروز حوادث جبران ناپذیر جلوگیری شود.

8- سایر وسایل:

در روش نصب ایزوگام از مشعل که گرما و آتش زیادی را تولید می کند استفاده می شود بنابراین نصاب ایزوگام باید از وسایل حفاظتی مانند کفش مخصوص،دستکش نسوز کف چرم ساق بلند،عینک مخصوص ، لباس ضد گرما وکلاه ایمنی استفاده کند.


برترین شرکت نصب ایزوگام

شرکت ایران ایزوگام یکی از بهترین شرکتهای نصب ایزوگام است که در تهران فعالیت می کند. ما برترین نصاب های ایزوگام و عایق رطوبتی را با استفاده از تجهیزات مخصوص و حرفه ای به کار گرفته ایم تا بهترین خدمات را به مشتریان ارائه دهند.