روش نگهداری ایزوگام در انبار

نحوه انبارداری عایق رطوبتی بسیار مهم است اگر بخواهیم ایزوگام تولید شده را تا زمان فروش و اجرا توسط نصاب ایزوگام در انبار نگهداری کنیم باید نکات زیر را رعایت کنیم.

۱- ایزوگام‌ها را باید عمودی و طبق برندی که بر ایزوگام چسبیده شده به نحوی که برند در بالای ایزوگام باشد و نوشته‌های بدنه عایق در جهت بالا به پایین خوانده شود، نگهداری شوند. و هنگام چینش ایزوگام در انبار دو رول ایزوگام را روی هم قرار ندهید تا جریان هوا بتواند از بین آنها عبور كند و مانع از چسبیدن لایه‌های ایزوگام به هم شود. همچنین در زمان حمل و نقل با وانت برای عایق کاری توسط ایزوگام کار دقت شود تا لبه‌های ایزوگام آسیب نبیند.

نکته: رول ایزوگام را به هیچ عنوان بصورت افقی حتی برای مدت زمان کوتاهی نخوابانید .

۲قیمت ایزوگام تولیدی نسبتا بالاست پس فضایی که ایزوگام در آن نگهداری می‌شود باید سالن سر پوشیده مجهز ،همچنین به دور از تابش نور خورشید و بارش باران باشد . 

۳- کف سالن نگهداری ایزوگام باید کاملا" صاف و هموار باشد و اگر کف سالن موزاییک نیست حتماباید رولها را روی پالت قرار داد و با نوار پلاستیکی مخصوص آنها را بست.

۴- دمای سالن برای نگهداری عايق بايد خشك، خنک و دارای سایه باشد و ایزوگام در شرایط دمايی ۵+ درجه و حداكثر ۱۵- درجه سانتيگراد نگهداری شود.

۵- مدت نگهداری عايق رطوبتی در انبار از تاريخ تولید تا نصب توسط ایزوگام کار نبايد بيشتر از شش ماه باشد.توصیه می‌شود توليدكنندگان ایزوگام دلیجان بر حسب نوع محصول تولیدی برای مناطق سردسیر یا گرمسیر مدت زمان ذخيره ‏سازی را به طور اختصاصي روی برند ایزوگام خود چاپ کنند.

۶- از نگهداری مواد نفتی اشتعال زا در انبار جدا خوداری شود و حتما موارد ايمنی از جمله وجود سطل ماسه و كپسول‌های اطفاء حريق در محل انبار در نظر گرفته شود.