قیر باعث آتش سوزی در ساختمان شد

عدم رعایت اصول ایمنی باعث آتش سوزی بالکن منزل مسکونی واقع در خیابان قائم مقام فراهانی شد. در این حادثه که قیر و ایزوگام باعث آتش سوزی این ساختمان شد، مصدومی بر جای نماند.
در پی اطلاع رسانی شهروندان همسایه منزل مسکونی واقع در خیابان قائم مقام فراهانی تهران به سامانه
۱۲۵ مبنی بر آتش سوزی منزل مسکونی، ستاد فرماندهی آتش نشانی استان تهران، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۱۸، نزدیک به محل حادثه را به همراه گروه امداد و نجات ۱۴ و خودروی نردبان دار ۲۳ متری ساعت نه و سی دقیقه روز گذشته به خیابان کریم خان زند، خیابان قائم مقام فراهانی تهران اعزام کرد.


آقای علی اکبر کشرلو رئیس ایستگاه ۱۸ منطقه ۵ تهران كه در محل حادثه حاضر بود و از نزدیک شاهد انجام عملیات نجات بود گفت: در طبقه سوم یک ساختمان ۴ طبقه مسکونی مالک یکی از واحدها در حال انجام تعمیرات و بازسازی ملک خود بود و مقدار زیادی قیر و ایزوگام را در قسمت بالکن نگهداری می‎کرد که به علت نامعلوم دچار آتش سوزی شده و به علت وجود مواد قابل اشتعال در آن به سرعت در حال گسترش و سرایت به داخل ساختمان بود.

وی افزود: آتش نشانان بی درنگ و بدون اتلاف زمان همزمان با ایمن سازی محل حادثه با استفاده از تجهیزات كامل انفرادی و ابزار ایمنی، دستگاه تنفسی، و یک رشته لوله آبدهی آتش را تحت کنترل درآوردند و توانستند قبل از گسترش و بروز خسارت بیشتر آن را مهار و خاموش کرده و پس از لكه گیری کامل محل حادثه به ماموریت خود پایان دادند.

رئیس گروه آتش نشانان گفت: افرادی که مواد قابل اشتعال مانند ایزوگام و قیر را در محیط کار یا زندگی خود نگه می‎دارند باید با رعایت نکات ایمنی از ایجاد آتش سوزی جلوگیری کنند. این افراد باید توجه داشته باشند که موادی مانند ایزوگام یا قیر اگر در معرض آتش و حرارت قرار گیرند دچار آتش سوزی خواهند شد.
 
گفتنی است: خوشبختانه در این آتش سوزی به کسی آسیب جانی وارد نشد و هیچ کس جان خود را از دست نداد.

منبع: خبرگزاری دانشجو