روشهای رفع گرفتگی لوله فاضلاب

گرفتگی لوله فاضلاب یکی از مشکلات رایج منازل می باشد و هر چند وقت یکبار رخ می دهد و ساکنین ساختمان را با مشکل مواجه می کند. این مشکل کوچک در بعضی مواقع بسیار بزرگ می شود و هزینه زیادی را برای مالک ساختمان در بر خواهد داشت.

انواع گرفتگی در لوله های فاضلاب

لوله های فاضلاب مستعد گرفتگی هستند و هر چه قطر لوله فاضلاب کمتر باشد احتمال گرفتگی آن بیشتر است همچنین هر چه فاضلاب ورودی به داخل لوله فاضلاب حامل مواد زاید بیشتری باید نیز احتمال ایجاد گرفتگی در لوله بیشتر خواهد بود. لوله های فاضلاب انواع مختلفی دارند که هر یک دچار نوعی گرفتگی می شوند. به عنوان مثال لوله فاضلاب ظرفشویی بوسیله باقیمانده غذا، نان، تفاله چای و ... دچار گرفتگی می شود و لوله فاضلاب توالت به وسیله فضولات می گیرد. همچنین کف شوی ها نیز بوسیله ورود سنگ و خاک دچار گرفتگی می شوند و باید آنها را باز کرد. 

روشهای مختلف رفع گرفتگی لوله های فاضلاب

پس مشخص شد هر لوله فاضلاب دچار گرفتگی خاصی می شود. اما هر یک از انواع گرفتگی ها روش باز کردن خود را نیز دارند. یعنی برای بازکردن گرفتگی لوله فاضلاب نمی توان تمام روش ها را استفاده کرد و بعضی از روشها قابل انجام نیست. تعداد محدودی روش برای بازکردن یک لوله فاضلاب وجود دارد.  مثلا برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب توالت که در اثر باقی ماندن فضولات رخ داده است نمی توان از محلول های اسیدی استفاده کرد زیرا هیچ اثری روی گرفتگی نخواهد داشت و به هیچ عنوان گرفتگی لوله را رفع نمی کند. در این حالت باید از چاه بازکن یا همان تلنبه لوله بازکن استفاده کرد و یا به وسیله فنر لوله بازکنی اقدام به رفع گرفتگی چاه توالت نمود.

همچنین جهت رفع گرفتگی لوله ظرفشویی نمی توانید از فنر لوله بازکن استفاده کنید زیرا قطر لوله فاضلاب ظرفشویی کم است و اصلا فنر لوله بازکنی به آن داخل نمی شود. برای رفع گرفتگی این لوله باید از محلول های لوله بازکنی و یا تلنبه دستی استفاده کرد. مثالی دیگر گرفتگی کف شوی حمام یا حیاط است که در اثر ورود اشیاء درشت به داخل آن می باشد. گرفتگی کفشوی حمام معمولا در اثر ورود صابون، سنگ پا، سفیداب می باشد که برای رفع آن باید از فنر لوله بازکن استفاده کرد. این موضوع در مورد گرفتگی کف شوی حیاط نیز صدق می کند. پس مشخص شد که هر لوله ای گرفتگی خاص خود را دارد و هر گرفتگی روش بازکردن مخصوص را دارد.

انواع لوله بازکن ها

روشها و لوله بازکن های مختلفی برای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب وجود دارد که بنا به نیاز و نوع گرفتگی و نوع لوله فاضلاب از این روشها استفاده می شود. روشهایی نظیر محلول لوله بازکن، تلنبه دستی یا چاه بازکن، فنر لوله بازکنی، دستگاه تراکم هوا مخصوص لوله بازکنی، پودر لوله بازکن و انواع مختلفی از لوله بازکن های خانگی که هر یک در موارد خاصی کاربرد دارند که بنا به تشخیص تکنسین لوله بازکن از آنها استفاده می شود. البته لوله بازکن های خانگی را خودتان نیز می توانید درست کنید.

اگر لوله فاضلاب ساختمان شما هم دچار گرفتگی شده و با استفاده از لوله بازکن های خانگی موفق به رفع گرفتگی لوله نشدید کافیست با شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) تماس بگیرید. شرکت خانه پاک با بکارگیری تکنسین های با تجربه و متخصص در زمینه لوله بازکنی و تخلیه چاه در تهران و حومه خدمات فنی و لوله بازکنی به مشتریان ارائه می دهد.