عوامل موثر در طول عمر ایزوگام

استفاده از عایق رطوبتی ایزوگام رونق یافته و تقریبا اکثر ساختمان ها از ایزوگام برای عایق کاری استفاده می کنند. ایزوگام نیز مانند دیگر مواد و وسایل عمری دارد که این عمر به عوامل و شرایطی بستگی دارد. عواملی که می توانند عمر مفید ایزوگام را تغییر دهند و آن را کم یا زیاد کنند. عمر مفید ایزوگام  به پارامترهای بسیار زیادی بستگر دارد که به چند  مورد اصلی آن به صورت مختصر اشاره می کنیم.

 

۱- کیفیت ایزوگام

اولین و اثر گذارترین و البته مهمترین عامل موثر بر طول عمر مفید ایزوگام کیفیت آن می باشد و بر اساس مواد اولیه تشکیل دهنده با کیفیت رده بندی می گردد. همچنین شرکت تولید کننده ایزوگام نیز در این عامل تاثیر گذار است. شرکتهای تولید کننده نظیر ایزوگام شرق، ایزوگام دلیجان، ایزوگام بام گستر، ایزوگام بام گام عایق و ... از جمله شرکتهای معتبر تولید کننده ایزوگام می باشند که مواد تولیدی آنها از کیفیت مناسبی برخوردار است.

 

۲- نحوه اجرای ایزوگام

اگر ایزوگام با کیفیت و مرغوب باشد و از مواد استاندارد تولید شده باشد و به درستی نصب و پیاده سازی نشود هیچ ارزشی ندارد. پس نحوه نصب و اجرای ایزوگام نیز در طول عمر آن تاثیر دارد. نحوه نصب ایزوگام و تخصص استاد کار یا نصاب ایزوگام بسیار مهم است و در طول عمر ایزوگام تاثیر بسزایی دارد. بعضا کارشناسان صنعت ایزوگام و عایقهای رطوبتی معتقدند که یک لایه با کیفیت و استاندارد ایزوگام در صورتیکه به صورت غیر صحیح و غیر استاندارد نصب شود بسیار طول عمر کمتری از لایه بی کیفیت با روش نصب صحیح خواهد داشت. پس توجه به نکات مهم در هنگام نصب ایزوگام و استفاده از متخصص این کار طول عمر مفید ایزوگام را افزایش خواهد داد.

 

۳- روش صحیح بهره برداری از ایزوگام

هرچقدر ایزوگام باکیفیت و مرغوب باشد باز هم باید از آن استفاده درست کرد تا طول عمر آن کاهش پیدا نکند. استفاده صحیح و درست از ایزوگام، مراقبت و تعمیرات به موقع ایزوگام طول عمر آن را تا حد زیادی افزایش می دهد. بعد از نصب ایزوگام از وارد آمدن ضربه و سوراخ شدن لایه ایزوگام جلوگیری شود.

 

۴- محل کاربرد ایزوگام متناسب با نوع ایزوگام

هر نوع از ایزوگام برای محل خاصی تولید شده است. استفاده از ایزوگام بدون فویل برای مکانهایی مناسب است که در تماس با نور آفتاب قرار ندارند. استفاده از ایزوگام تولید شده ویژه مناطق گرم و معتدل برای اقلیم های سردسیر توصیه نمی شود. زیرا ممکن است در اثر سرما آسیب ببیند. استفاده از ایزوگام تک لایه برای مکانهایی با رجه اهمیت بالا توصیه نمی شود و این کار ممکن است باعث از بین رفتن آن شود. از این نوع مثال ها بسیار وجود دارد.

 

۵- شرایط محیط پیرامونی

رابطی که لایه ایزوگام نصب شده در تماس با آن قرار دارد بسیار مهم است. از جمله تماس ایزوگام با اسیدها و مواد خورنده، تماس ایزوگام با آفتاب شدید، تماس ایزوگام با دمای بالا بصورت دائم، تماس ایزوگام با مواد نفتی حلال، برخورد ضربه بصورت مکرر و سوراخ شدن آن تماس، دائم با اجسام تیز، لرزش های دائمی و نشستهای آنی و …. بسیار مهم هستند و اثر بسیار زیادی روی عمر مفید ایزوگام دارد. این عوامل باعث کاهش طول عمر ایزوگام می شود. مهمترین و ضروری ترین نکات موثر موثر بر عمر مفید ایزوگام ذکر شد. با نگهداری و تعمیر به موقع ایزوگام از فرسودگی آن جلوگیری کنید.

جهت دریافت مشاوره رایگان در خصوص نصب ایزوگام و انواع عایقهای رطوبتی و همچنین انجام پروژه، دریافت قیمت ایزوگام، روشهای صحیح نصب ایزوگام با کارشناسان شرکت ایران ایزوگام تماس بگیرید.

منبع: izogamardabil1.loxblog.com