واحد تولید ایزوگام در خمین دچار آتش سوزی شد

شهردار خمین از وقوع آتش سوزی در دو واحد تولید ایزوگام شهرک صنعتی خمین در بامداد روز پنجشنبه خبر داد. علت آتش سوزی این واحد تولید ایزوگام را از زبان آتش نشانان حادثه پیگیر باشید.

این آتش سوزی در ساعات اولیه رخ داد که با تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵، ماموران آتش نشانی به سرعت در محل حادثه حضور یافتند و واحد تولید ایزوگام را که دچار آتش سوزی شده بود، خاموش کردند.

ایشان توضیح داد: تیم‎های آتش نشانی در قالب دو خودرو با تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شدند و به کمک ایستگاه آتش نشانی مستقر در شهرک صنعتی موفق به مهار زبانه‎های آتش در واحد تولیدی ایزوگام پس از سه ساعت شدند.

شهردار خمین ادامه داد: با تلاش نیروهای آتش نشانی از سرایت آتش به قسمت‎های مختلف این شهرک صنعتی و واحد‎های مجاور این تولیدی ایزوگام جلوگیری شد.

پاکزاد، علت این آتش سوزی را روشن کردن آتش زیر تانکر قیر، درگیر شدن بدنه تانکر با آتش و سرایت آن به این دو واحد صنعتی تولید ایزوگام بیان کرد.

وی گفت: این حادثه تلفات جانی در بر نداشت اما خسارت مالی آن وسیع است که هنوز برآورد نشده است.

۱۴۹ واحد تولیدی، صنعتی و معدنی در خمین از توابع استان مرکزی فعال است که حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر در آن‎ها مشغول به کار هستند. تعدادی از این واحد‎های تولیدی به تولید ایزوگام و عایق‎های رطوبتی مشغول هستند.

رئیس تیم آتش نشانان حادثه گفت: شرکت‎های تولیدی ایزوگام، قیرگونی و عایق‎های رطوبتی باید در هنگام فعالیت و تولید ایزوگام به نکات ایمنی توجه کافی داشته باشند تا دچار این چنین حوادث نشوند. البته رعایت این نکات برای هرگونه فعالیت صنعتی و تولیدی لازم است اما به دلیل این که شرکت‎های تولید ایزوگام و قیرگونی بیشتر با آتش سر و کار دارند، احتمال وقوع این گونه اتفاقات و حوادث نیز برای آنها بیشتر است و لزوم رعایت نکات ایمنی هم برای آنها بیشتر است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی