روش های اصولی و تضمینی برای رفع گرفتگی سرویس بهداشتی

شاید برای همه ما این اتفاق افتاده باشد که لوله فاضلاب سرویس بهداشتی منزلمان دچار گرفتی شده باشد این اتفاق ناگهانی برای همه ما بسیار ناخوشایند بوده و به دنبال رفع سریع آن می گردیم. شرکت های لوله بازکنی که در زمینه رفع گرفتگی سرویش بهداشتی فعالیت می کنند و دارای تجهیزات پیشرفته و افراد متخصص می باشند که به راحتی می توانند سرویس بهداشتی شما را مثل روز اول به شما تحویل دهند.

شما می توانید در صورت مشاهده گرفتگی لوله فاضلاب سرویس بهداشتی جهت رفع آن با شرکت پارس کمک به شماره تماس بگیرید تا در کمترین زمان ممکن برای شما لوله بازکن حرفه ای اعزام نماید.

شیوه های مختلف رفع گرفتگی سرویس بهداشتی

در رفع گرفتگی سرویس های بهداشتی روش های مختلفی وجود دارد که شما می توانید با مطالعه آن ها مشکل گرفتگی سرویس بهداشتی منزل خود را رفع کنید.یکسری از این روش ها به صورت دستی می باشد و شما میتوانید در منزل به راحتی انجام دهید ولی در بعضی مواقع شما باید از یک شرکت متخصص در زمینه گرفتگی های سرویس بهداشتی کمک بگیرید.

در اولین مرحله شما باید تشخیص دهید که گرفتگی سرویس بهداشتی شما به چه صورت می باشد که ممکن است بخاطر افتادن گوشی در توالت،پوشک بچه،نوار بهداشتی،اجسام پلاستیکی و سخت،نایلون،دسته کلید،کفش کودک و یا در اثر استفاده و جرم گرفتن لوله ها در سرویس بهداشتی شما گرفتگی ایجاد شده باشد.

پس از تشخیص علت گرفتگی لوله فاضلاب سرویس بهداشتی تان می توانید با یکی از دو روش زیر مشکل را برطرف نمایید

  • رفع گرفتگی سرویس بهداشتی لوله به کمک دستگاه فنرزنی برقی
  • باز کردن لوله فاضلاب سرویس بهداشتی به کمک دستگاه کمپرسور

که در ادامه این دو روش را توضیح میدهیم :

 

رفع گرفتگی لوله به کمک دستگاه فنر زنی برقی

باز کردن فاضلاب سرویس بهداشتی به کمک دستگاه فنر لوله بازکنی از مزیت های زیادی برخوردار می باشد،با این دستگاه می توان انواع اجسامی مثل پوشاک بچه،نواربهداشتی]دستمال کاغذی،نایلون و ساک دستی،پارچه و بسیاری اجسام دیگر را از لوله خارج نمود و در عین حال آلودگی کمتری هم دارد و در مدت زمان کمتری لوله را باز می کند.

توجه نمایید که برای استفاده از این دستگاه حتما از دستکش مخصوص آن را استفاده کنید و اگر تجربه کافی ندارید حتما از یک لوله بازکن با تجربه کمک بگیرید.

طریقه کار با دستگاه لوله بازکنی برقی به این صورت می باشد که ابتدا دستگاه را به برق متصل نمایید و سپس با دقت و آرامش فنر دستگاه لوله بازکنی را به داخل لوله فاضلاب فشار دهید. علت این کار این است که فنر باید تا جایی که امکان دارد در لوله حرکت کند تا به محل گرفتگی لوله سرویس بهداشتی برسد سپس باید دستگاه را روشن نموده و به آرامی فنر را به داخل لوله هدایت نمایید. همچنین می‌توان از کلید چپ‌گرد و راست‌گرد جهت تاثیر بیشتر دستگاه لوله بازکنی استفاده کرد.

  • استفاده از سرفنر مناسب در زمان استفاده از این دستگاه و دریافت نتیجه بهتر بسیار حائز اهمیت است.

در پایان کار بعد از باز شدن لوله باید آب گرم را مدتی در داخل لوله جریان پیدا کند تا مواد زائد داخل لوله به داخل چاه هدایت شوند و دوباره باعث ایجاد گرفتگی نشوند.

باز کردن لوله فاضلاب سرویس بهداشتی به کمک دستگاه کمپرسور هوا

  1. اولین مرحله باید به کمک در پوش یا پارچه ای تمامی دهانه لوله های آب منزل را بپوشانید و دستگاه را به برق متصل نمایید .
  2. در مرحله بعدی شما می توانید میزان فشار این دستگاه تراکم هوا را تنظیم کنید و فشار آن را تا چندین برابر افزایش دهد.تا سرعت کار شما بالا برود.
  3. حتما به مقدار هوا که با عقربه ای که روی دستگاه متصل است نمایش داده می شود توجه داشته باشید. این دستگاه در فشار های بالا صدای شدیدی ایجاد می کند که در اثر فشار زیاد امکان خرابی این دستگاه وجود دارد.
  4. نحوه عملکرد دستگاه تراکم هوا به این صورت می باشد که هوا را در مخزن خود با فشار جمع می کند و به صورت ناگهانی (پس از کشیدن اهرم) هوا را با شدتی فراوان به داخل چاه توالت و لوله فاضلاب تخلیه می کند که این عمل باعث می شود اجسام گیر کرده در سرویس بهداشتی شما به سمت خروجی فاضلاب هدایت شود.

 

رفع مشکل گرفتگی لوله فاضلاب سرویس بهداشتی با دستگاه واتر جت

نوع دیگر دستگاه های پیشرفته لوله بازکنی دستگاه واتر جت می باشد که یکی از بهترین انتخاب ها در مورد باز کردن گرفتگی لوله سرویس بهداشتی مثل توالت فرنگی،وان حمام و کاسه توالت های ایرانی باشد.

دستگاه واتر جت یا شوینده فشار قوی به این صورت عمل می کند که جریان معمولی آب را دریافت کرده و آب را با یک ماده حلال مخلوط نموده سپس جریان آب را به سرعت بالایی همراه با هوا از سرشلنگ دستگاه خارج می نماید که تقریبا هر مانعی که بر سر راه خود ببیند را می تواند متلاشی نماید. این دستگاه به یک پمپ جا به جایی مثبت مجهز گردیده که وظیفه ایجاد جریان آب فشار قوی را بر عهده دارد و مهم ترین بخش واترجت به شمار می آید.

رفع گرفتگی لوله سرویس بهداشتی در خانه

اگر در مواقعی که متوجه شدید آب مدت زمان زیادی طول می کشد تا از سرویس بهداشتی شما خارج شود احتمالا شروع یک گرفتگی در لوله می باشد و اگر زود اقدام به رفع گرفتگی لوله سرویس بهداشتی خود نمایید این مشکل بر طرف خواهد شد.

شما می توانید به کمک تلمه دستی گرفتگی را بر طرف کنید به این صورت که محل گرفتگی را پر از آب کرده سپس تلمه دستی را روی محل گرفتگی بگذارید و نیروی که وارد می شود باعث رفع گرفتگی سرویس بهداشتی می شود.

همچنین در گرفتگی سطحی سرویس بهداشتی می توانید از محلول جوهرنمک و جوش شیرین استفاده کنید.مواد این محلول را می توانید در فروشگاه ها به راحتی تهیه کنید.نحوه مصرف آن به این صورت است که پس از ترکیب این دو ماده باید به سرعت آن را در لوله بریزید و پس از 20 دقیقه آب گرم را در لوله جریان دهید تا گرفتگی هایی که توسط این ماده پوشیده و متلاشی شده اند به سمت فاضلاب خروجی جریان پیدا کنند.

  • استفاده از این روش برای سیستم های لوله کشی قدیمی پیشنهاد نمی شود.
  • استفاده مکرر و چند باره باعث پوسیدگی و تخریب سیستم لوله کشی فاضلاب می شود.
  • در استفاده این این محلول دقت نمایید زیرا ترکیب این دوماده باعث واکنش های شیمیایی خواهد شد.

در صورتی که گرفتگی لوله به خاطر وجود شئی خارجی مثل گوشی موبایل یا کلید و غیره باشد دست به هیچ اقدامی نزنید و سریعا با یک شرکت لوله بازکنی فوری و تضمینی تماس بگیرید.