سرایت آتش کباب به ایزوگام حادثه آفرید

آتش سوزی از یکی از بلوک‎های این مجتمع و زمانی شروع شده که عده ای از ساکنان در حال طبخ کباب بوده اند که بر اثر سرایت آتش به ایزوگام نصب شده به پشت بام، حریق ایجاد می‎شود. پس از آن و بدلیل اینکه قیمت ایزوگام مصرفی ازنوع ارزان بوده و در این نوع ایزوگام‎ها به جای قیر از روغن سیاه و قیر دمیده استفاده شده است و همچنین واحدها به هم متصل بوده اند، آتش از پشت بام به دیگر واحدهای این مجتمع مسکونی به سرعت گسترش یافته است.


ظهر امروز (جمعه) منازل برخی از منازل مسکن مهر در محله صلح آباد شهر بوشهر دچار آتش سوزی شد. با آغاز حادثه در ساعت 12:45 دقیقه ظهر، مردم برای خاموش کردن حریق به کمک نیروهای امدادی وارد عمل شده اند. در این حادثه سه نفر دچار سوختگی یا تنگی نفس شده اند.


به گفته شاهدان عینی، آتش سوزی از یکی از بلوک‎های این مجتمع و زمانی شروع شده که عده ای از ساکنان در حال طبخ کباب بوده اند که بر اثر سرایت آتش به ایزوگام، حریق ایجاد شد. پس از آن و بدلیل نا مرغوب بودن ایزوگام و متصل بودن واحدها، آتش از پشت بام به دیگر واحدهای این مجتمع مسکونی سرایت کرده است.


خبر می‎رسد 24 واحد مسکونی این مجتمع دچار حریق شده و امکان افزایش شمار آن تا زمان تنظیم این خبر وجود دارد. مجتمع مسکن مهر صلح آباد بوشهر در قالب چهار بلوک شش واحدی در سال 92 به بهره برداری رسید.


مسئول ستاد عملیات بحران مرکز فوریت‌های پزشکی بوشهر گفت: تعداد مصدومان حادثه آتش سوزی مسکن مهر بوشهر به 6 نفر رسید.
سید مجید حسینی اظهار داشت: از سه نفر مصدومی که در واحدهایی خسارت دیده ساکن بودند دو نفر به دلیل مشکل تنفسی و یک نفر هم به دلیل سوختگی شدید به مراکز درمانی اعزام شدند ، همچنین فردی که سوختگی 95 درصدی دارد با بالگرد به بیمارستان سوختگی گناوه اعزام شد.


مسئول ستاد عملیات بحران مرکز فوریت‌های پزشکی بوشهر اضافه کرد: سه نفر از نیروهای امدادی هم در این حادثه که از هلال احمر و آتش‌نشانی بودند برای مداوا به مراکز درمانی منتقل شدند و وضعیت آنان مطلوب گزارش شده است.


حسینی در پایان یادآور شد: در مجموع این حادثه 6 مصدوم داشت که یک مورد سوختگی شدید و 5 مورد مشکل تنفسی بوده و از این مصدومان 4 نفر آقا و دو نفر هم خانم بودند. همچنین در حالی که امکان گفتگو با مسئولان سازمان آتش نشانی بوشهر فراهم نشد، در ساعت 15:30 دقیقه مدیرکل ستاد بحران استان بوشهر خبر داد: این آتش سوزی مهار شده است.

منبع: عالیشهر آنلاین