ایزوگام های قلابی

در ابتدای مهر ماه و شروع فصل بارش نبض بازار عایق‌های رطوبتی به تپش در می‌آید و این صنعت پر می‌شود از ایزوگام‌هایی که خود را برند مرغوب معرفی می‌کنند. اما با بررسی وضعیت بازار ایزوگام و به دلیل رکود ساخت و ساز به این نتیجه می رسیم که بازار عایق رطوبتی پر شده از برندهای غیر استاندارد که در نبود نظارت موثر ایزوگام خود را با ترکیبی از نام ،برندهای معروف دلیجان تولید و روانه بازار می کنند.

 

نقش ایزوگام در عایق کاری سقف

مالکان ساختمانهای نوسازی که سیمانکاری بام آنها به پایان رسیده و همچنین صاحبان منازلی که سقف خانه شان دچار نم و رطوبت گشته در اواخر شهریور دغدغه رفع مشکل عایق رطوبتی را دارند. با اینکه روش های سنتی مانند آسفالت و قیر گونی یا کاه گل هنوز هم طرفدار دارد اما با پیدایش ایزوگام و سهولت نصب ایزوگام این روش عایق کاری گوی سبقت را رقبای دیگر ربوده و آنها را به حاشیه رانده است.

 

سوءاستفاده از برند ایزوگام دلیجان 

به دلیل اینکه بیشتر شرکت های تولید ایزوگام در شهرستان دلیجان واقع گشته اند و از آنجایی که وزارت صنعت، دلیجان را بعنوان قطب صنعتی عایق رطوبتی در ایران به رسمیت شناخته است .بر این اساس هیچ یک از واحد های تولیدی خارج از محدوده دلیجان نباید از پسوند دلیجان برای ایزوگام خود استفاده کند اما متاسفانه تعدادی از برندهای متفرقه استانهای تهران،خوزستان،کرمان،البرز و غیره با استفاده از نام دلیجان اقدام به تولید ایزوگام کرده و در این آشفته بازار تولید عایق رطوبتی محصولات غیر استاندارد خود را به فروش می رسانند.

 

نمایندگی عایق رطوبتی

شرکت ایران ایزوگام مشکل دیگر بازار ایزوگام را وجود واسطه هایی می داند که خود را نمایندگی نصب و فروش ایزوگام معرفی کرده و قیمت ایزوگام را طبق منفعت خود تعیین و به مصرف کنندگان اعلام می کنند.