نحوه شناخت ایزوگام استاندارد


واقعیت این است که برخی شهروندان برای عایق‌کاری ساختمان خود به ارزانی ایزوگام فکر می‌کنند و به کیفیت و مرغوبیت کالا چندان توجه نمی‌کنند و این نکته که استفاده از عایق‌های رطوبتی نامرغوب در ساختمان‌ها باعث عدم استحکام و کوتاه شدن عمر ساختمان می‎شود همچنین هزینه‎های اضافی مانند تخریب بخش‌هایی از ساختمان برای ساکنان آن به همراه می‎آورد. متاسفانه به دلیل نبود آگاهی‌های لازم از سوی شهروندان نسبت به ویژگی‌های عایق رطوبتی مطلوب و مرغوب و نیز تبلیغات ناسالم برخی شرکت‌ها، مشکلات ناشی از این امر بیش از پیش بر شهروندان تحمیل می‌شود.
شرکت ایران ایزوگام روش‎های شناخت ایزوگام مرغوب را برای آگاهی شهروندان عزیز به ترتیب زیر اعلام می‎نماید:


ویژگی‎های مورد سنجش توسط کارشناسان

۱- مقاومت کششی
۲- مقاومت پارگی
۳- جذب آب
۴- مقاومت در برابر اشعه UV
۵- فرسودگی حرارتی در هوا
۶- انعطاف‌پذیری در سرما
۷- پایداری حرارتی
۸- نفوذ ناپذیری در برابر آب
۹- ضخامت، وزن واحد سط

 

 نحوه شناسایی با آزمایشات معمولی 

۱- ایزوگام‌های نامرغوب بوی نامطبوعی از مازون (گازوئیل صنعتی) از خود خارج می‌کنند که این بو به دلیل استفاده مواد پلیمری و یا پودرهای معدنی به جای پلیمر و یا قیر مرغوب است .
۲- روش دیگر برای شناخت ایزوگام مرغوب  این است که دست خود را بر روی قسمتی از ایزوگام که لایه‌های خارجی آن را پوشش نداده‌اند کشیده در صورتی که مواد سیاه‌رنگ ایزوگام به دست منتقل نشود مشخص می‌شود که در این نوع ایزوگام از مواد پلیمری و
قیر مرغوب استفاده شده و کیفیت ایزوگام خوب است.
۳- باید لایه عایق را با هر قدرت کششی از هرطرف کشید ولی پاره نشود و در صورت تا شدن از پشت، نشکند.
۴- روش دیگر تست دمایی است به این صورت که یک تکه کوچک از عایق را برش داد و پس از دو ساعت نگهداری در فریزر، آن را تا زاویه حدود ۱۲۰
درجه خم کرد. اگر از ناحیه خم شده شکسته یا ترک بردارد، جنس ایزوگام خوب نیست و در غیر این صورت، مقاومت آن در برابر سرما و ترک مناسب است.
۵- ایزوگام انجام شده پس از اولین بارندگی خود را نشان می‌دهد چناچه کیفیت ایزوگام و اجرای آن مناسب باشد تا سال‌های زیادی دوام می‌آورد و میانگین عمر یک عایق خوب ۱۶ سال است
 

انتخاب ایزوگام

۱- عایقی را انتخاب نمایید که حتماً نشان استاندارد ملی ایران را داشته باشد.
۲- عایق باید از دولایه تیشو و پلی استر تشکیل شده باشد که مشخصات آن برروی لیبل آن ذکر شده است.
۳- عایق متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه خود انتخاب نمایید . که روی عایق ذکر شده است.
۴- عایق باید کاملا سالم باشد مخصوصاً به قسمت پاشنه عایق توجه کنید که شکسته نشده باشد .
۵- توجه داشته باشید اکیپ نصب عایق نهایت دقت و ظرافت را انجام دهند ،  بعد از اتمام کار از آنها ضمانت اجرایی و بیمه نامه معتبر را بخواهید.
۶- برخی تولید کننده‎ها وزن عایق را پایین میاورند ، پس به وزن عایق هم توجه کنید که کمتر از ۳۹ کیلوگرم نباشد.
۷- برای عایق کاری سرویسهای بهداشتی ایزوگام دولایه پودری را انتخاب نمایید . حتماً باید عایق درجه یک باشد .
۸- عایق زمستانه با تابستانه از نظر فرمول تولید متفاوت است به تاریخ تولید ایزوگام توجه کنید که بیش از ۶ ماه در انبار نمایندگی دپو نشده باشد .
۹- عایقهای تک لایه برای دیوار مناسب است برای پشت بام از آن استفاده نکنید.

در پایان شرکت ایران ایزوگام آمادگی خود را در راستای جلب رضایت مشتریان عزیز، جهت بازدید و مشاوره رایگان و انجام خدمات عایق کاری و ایزولاسیون (ایزوگام) بصورت تلفنی، حضوری و حتی اینترنتی اعلام می‎دارد.